Skal I holde oplæg eller deltage i en debat på Folkemødet? 

Om det er for første eller for tiende gang – så har vi en plan, I måske kunne have gavn af. 

I flere år er vi som retoriker kommet på Folkemødet – det er en fest for os at svælge i taler, debatter og levende ord overalt. Vi er selvfølgelig stødt på en række af de mennesker og virksomheder og institutioner som vi arbejder for og med – og det har været meningsfuldt og sjovt, men ikke altid egentligt fagligt. 

Men sidste år fik vi pludselig øje på en oplagt måde, hvorpå vi kunne hjælpe vores kunder med at få investeringer i Folkemødet til at give endnu mere mening for dem, og mere faglig mening for os. 

For selvom man kan udvikle sine retoriske færdigheder ved at træne i et mødelokale eller på en talerstol hjemme foran andre kursusdeltagere og retoriske coaches, så er det jo altid en simulation af virkeligheden. Vi ved godt, at det nogen gange kan være svært at overføre de nye retoriske færdigheder, der virkede i øvelokalet, til det virkelige liv. Men Folkemødet er i høj grad virkelighed – og retorikerne er til stede! 

Så vi har komponeret et kort, kompakt forløb med retorik og argumentationstræning, centreret omkring en konkret talesituation; nemlig den debat eller det oplæg du skal holde på Folkemødet. Det hele kulminerer i en konkret, personlig feedback af retorikeren som sad på bænken blandt tilhørerne med ørerne spidset.

Forløbet indeholder 

  • En halv dag om det mundtlige oplæg og præsentation, teori og praksis
  • En halv dag med debat og argumentationstræning, teori og praksis
  • En parvis ping-pong frem og tilbage på mail om din konkrete tale, indlæg, eller debatforberedelse. 

Forløbet kan enten foregå som deltager på et blandet hold, som vi sammensætter med undervisning i KBH K på fastlagte dage, eller som et lokalt virksomhedshold på domicilet. Og på Bornholm dukker vi selvfølgelig op der, hvor I er, når det sker. Og så finder vi et sted på mødet bagefter til personlig feedback.

Prisen er 4.000-6.000 pr person – alt efter hvor mange I kan samle og hvordan vi kan indrette forløbet.